Al ff onderweg - Reisverslag uit Holguín, Cuba van Inge Holtkamp - WaarBenJij.nu Al ff onderweg - Reisverslag uit Holguín, Cuba van Inge Holtkamp - WaarBenJij.nu

Al ff onderweg

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Januari 2010 | Cuba, Holguín

hoi hoi,
ondertussen ben ik alweer anderhalve week in Cuba.
Alles is goed hoor, ik ben al een goed eind op weg! Bijna in Santiago.

Alleen een kaart om een uurtje te internetten kost 5 Euro, dus ga er voorlopig maar van uit "geen nieuws is goed nieuws"

Tot nu toe heb ik telkens bij mensen thuis geslapen.
Een hele belevenis, om de nacht een ander bed, in een ander huis met meer of minder kitsch en prullaria in de kamers.

Echt die mensen hebben het niet heel slecht hoor met 25 Euro per nacht voor een kamer.
Dat kun je ook wel zien aan de muziekinstallatie, dvd/speler, 3 huistelefoons en een switch blade naast de trap.

Bij andere mensen, moet je maar naar de buren bellen, want zij hebben geen telefoon.
Zitten op een bank waar de veren verstopt zijn odner een tafelkleedje en je vooral niet moet verschuiven anders zit je bil klem.

De omgeving is super! Palmen, golvend landschap, zonnetje 25 / 30 graden en omdat het winter is regelmatig een beetje bewolking, wat ik wel erg prettig vind. Op een paardrijtochtje van 1,5 uur ben ik in Cowboystijl, 1 hand aan het touw wat teugel moet voorstellen en flink onderuit gezakt, door een koffie, kalebas, banaan, en suikerrietplantage gehobbeld. Hierna had ik wel nog 2 dagen spierpijn.

Verder viel gister mijn ontbijt niet zo goed en heb ik alles er rond een uur of 11 weer uitggooid, jawel net naast de treden van de kerk! Tante Graziela die mij net van straat had geplukt omdat ze nog een Nederlandse kent in Camaguey was zo aardig om me mee te nemen naar haar huisje en mijn shirt te wassen.

Het was heel gezellig om even te babbelen met een buitenlands iemand die vaker en langere tijd in Cuba verblijft. Het laatste nieuws is dat de maaltijd die op het werk verstrekt wordt wordt geschrapt. Hiervoor krijgt men 15 pesos compensatie. Dat betekent dus dat ze zelf een lunch moeten regelen van net aan 70 cent en dat is natuurlijk niet haalbaar.

Morgen reis ik door naar de oostkust en 2e stad van Cuba om eens op de universiteit te kijken of ik maandag aanstaande nog mee kan doen met de les.

Tot snel.
Inge

  • 27 Januari 2010 - 17:56

    Frank & Marije:

    Mmm lekker 25/30 graden:) dat is hier wel anders brrr! Leuk om je belevingsverhaal te lezen. Veel plezier nog

    Liefs Frank & Marije

  • 27 Januari 2010 - 18:51

    Richtje:

    Dus echt gezellig onder de Cubanen zelf vakantie vieren.

    Groetjes vanuit Zaandam

  • 27 Januari 2010 - 19:37

    Wietske:

    wat klinkt het allemaal weer goed. Heel erg jaloers, want eeeehhh wij komen niet. Das pas echt balen. Geniet ervan en dubbel en dwars. ook voor ons. Liefs

  • 27 Januari 2010 - 20:03

    Sabine:

    Ja, dat land is zeker niet goedkoop....maar als je weet wat ze aan de staat af moeten dragen, schrik je je echt een hoedje!!! Geniet er nog van! X

  • 28 Januari 2010 - 09:22

    Betty:

    hoi inge,
    fijn dat alles goed gaat, maar wat ik niet snap bel je gewoon bij mensen thuis aan of ze een bed voor je hebben?

    Niks voor mij ik zou geen oog dicht doen, je weet wat president Clinton met cubaanse sigaren deed. haha

    ik hoor je weer denken daar heb je Betty weer.

    Pas goed op je zelf. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 26910

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 18 Februari 2011

Rondje Brazilie, Argentinie en Uruguay

18 Januari 2010 - 17 Februari 2010

Cuba

05 November 2009 - 09 December 2009

Op bezoek bij de pinguins

03 Februari 2009 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis in 2009

Landen bezocht: